Tullenaar, onze leraar die ons heel de donderdag les geeft, was ziek vandaag en we mochten na drie invaluren gelukkig naar huis… Ik denk dat ik, nadat ik mijn band heb geplakt een brief zal schrijven naar de Soundmixshow, want ik moet en zal ooit op tv komen. …   Ik heb mijn band nog niet geplakt en de brief nog niet geschreven. H* en ik kwamen terug van boodschappen doen en toen ging de telefoon. Het was Dianne die vandaag vrij had. Ze vroeg aan me hoe het was op school. Ik zei “goed”. Ze had iets te zeggen. Ze zei dat ze naar een vriendin was geweest vandaag en dat het broertje van die vriendin ook op onze school zat. Dat broertje zei dat Sjang dood was. Ik lachte want ik geloofde het niet. Maar Dianne ging er erg serieus op in. Ze kon gewoon geen grapje maken.Het was dus echt. Ze vroeg “Wist je dat dan nog niet?” Ik zei “Nee!” Maar wie zegt nou zoiets!? Misschien is het wel helemaal niet waar, zei ik verontwaardigd. Ik zei dat ik Liza wel zou bellen want die moest iets langer op school blijven dan ik. Liza vertelde me dat ze Aquila in de schoolgang tegenkwam en ze huilde. Aquila had gezegd dat Sjang dood was en Liza wist niet wat ze toen moest zeggen. Toen Liza me dit vertelde kwam er een brok in mijn keel en ik zei dat ik Aquila dan wel zou bellen. Toen ik haar nummer belde hoorde ik van haar moeder dat Aquila tot zeven uur moest werken en dus wacht ik nu tot ik haar kan bereiken.

Ik draai Sjang’s lievelingsmuziek Metallica. Ik kan het niet geloven. Ik verwacht dat Sjang maandag gewoon weer op zijn plek staat om vervolgens tegen de leraren te schelden of met deeg te gooien en een onschuldige bek te trekken met zijn lieve snoet. Ik had in het begin van het schooljaar verkering met hem. Niet zo erg lang maar ik geef wel om hem. Hij is als een klein broertje voor me. Maar waarom is ie nou dan dood? Ik begrijp het niet! Hij was klein en lief. Waarom is dit gebeurd?…   Op de vorige pagina wist ik nog niet zeker of het wel waar was of niet. Maar nu is het bevestigd. Toch geloof ik het niet. Een meisje uit de laagste klas van school stond bij de bushalte toen het gebeurde. Ze heeft Sjang’s lichaam gezien. Hij is aangereden door een man die 140 km p/u reed! Asociaal!  Ik schrijf het nu allemaal wel op maar ik besef niet dat hij er niet meer is. Ik zal het er allemaal wel uithuilen. Waar is hij nu? Heeft hij al kennis gemaakt met de engelen?

