Waarom doe ik ALTIJD alles verkeerd? Waarom doe ik vanaf dat ik geboren ben steeds alles fout? Waarom heb ik het gevoel dat juist ANDEREN fout zijn terwijl H* steeds zegt dat ik fout ben?! Ik ben altijd fout, fout, fout. Ik krijg altijd van iedereen commentaar. Op school, hier thuis, van leraren, van iedereen! Ik ben nergens thuis. Ik heb nu géén rust! Ik kan en mag mezelf niet zijn van anderen. Er worden theekommen naar mijn kop gegooid, er wordt gedreigd met slaan en het afnemen van mijn muziek. Het is toch mijn muziek?! Cassette’s en LP’s die ik ZELF heb betaald en gekocht, van geld dat ik ZELF heb verdiend!!! Het lijkt of mijn wereld aan het vergrauwen is en dat wil ik niet. Ik heb het gevoel dat ik geen puber mag zijn omdat H* dat niet wil. ZIJ is toch OOK jong geweest? Ik wil mezelf zijn. “Ik ben wie ik ben en als dat je niet aanstaat dan flikker je maar op”. Zo heeft H* dat mij duidelijk gemaakt; die regel geldt voor HAAR heel sterk maar ik MAG die regel niet op mezelf toepassen van haar. Ze laat me niet groeien naar de zon waar IK naartoe wil groeien. Ik mag niet groeien. Een plant kiest toch ook zelf uit welke richting hij op groeit?! En ik mag niet kiezen! Godverdomme. Ik haat God. Ik probeer steeds te geloven maar er komt niks goeds op mijn pad, wat verwachten jullie toch van mij? Er is geen thuis voor mij.

H* = mijn vader (transseksueel)

