Fragment uit brief aan mijn moeder, met cassette tape erbij & uitleg over de muziek:

En dan nu een liedje van De Nits, het heet ‘Walls have ears’. Het is een heel apart nummer; en dat voor een Nederlandse groep. Ze bestaan al heel lang… En het leuke is dat er ook clips van hun op MTV worden gedraaid. Dat betekent dat ze toch wel aardig bekend zijn. Ik vindt als je op MTV komt dat je dan al aardig op weg bent om bekent te worden, ik kijk er steeds naar en houdt in de gaten of er nog nieuwe groepen bijkomen. Geen nieuwe maar toch een goede groep vindt ik Sugar Cubes maar die zul je wel niet kennen. Het is muziek met een eigen karakter en de zangeres is ook apart en dat vindt ik belangrijk.Nu is het liedje klaar…Dan gaan we verder met het volgende liedje, het is weer van de Nits en het heet ‘The cold eye’. Ik vindt het een heel rustig nummer maar ook weer dat aparte eraan. Soms zweef ik effe helemaal weg, zo rustig, met een fluit op de achtergrond…Morgen is het zaterdag en moet ik naar een hypnotiseur…Voor, nee tegen mijn nagelbijten…En H* betaald het…Ik ben nog steeds niet gestopt. Morgen dus naar de hypnotiseur voor de eerste keer. Ik moet wel elke zaterdag voortaan weer veertien kilometer fietsen om in Hoogerheide te komen maar dat maakt niet uit. H* zegt ook dat ik er wat voor over moet hebben en dat heb ik ook.

H* = mijn vader (transseksueel)

