Ik ben weer teruggebracht door mama na een weekend bij haar. Heb van haar een boek meegekregen om te lezen ‘De kunst om uw leven te beheersen’ van Dr. Heinz Ryborz.

H* is vanmiddag dus thuisgekomen uit Antwerpen, heeft de was gedaan en ik kwam toen ook thuis (van bij mama). Vervolgens zegt H* dat ze direct weer terug gaat naar Antwerpen! Ik heb tot nu toe niet veel kunnen vinden in mama’s boek.

… Blz 34, Ik ben bang:

– Om al mijn spulletjes kwijt te raken
– Om met veel pijn te sterven
– Om mijn stem kwijt te raken
– Om een ongeluk te krijgen
– Om ineens blind te worden
– Om te verdrinken
– Om helemaal alleen te zijn
– Om alleen te slapen in een leeg huis
– Om Henny te verliezen
– Om mama te verliezen
– Om mijn vrienden te verliezen
– Om doof te worden
– Dat mijn gitaar kapot gaat
– Dat mijn kat doodgaat
– Dat een ander eerder doodgaat dan ik
– Dat ik zonder werk kom
– Dat ik slechte cijfers haal
– Dat ik haaruitval krijg
– Dat ik getreiterd word
– Dat ze me heel erg uitschelden
– Om nooit een vaste verkering te krijgen
– Dat ik ooit zelfmoord pleeg
– Om te dansen met anderen erbij
– Om te zingen met anderen erbij
– Om geen leuk huisje te kunnen betalen
– Om geen geld te hebben
– Om meer dan 100 kg te wegen
– Om met mensen te praten
– Om mezelf te laten zien
– Om te sporten want dan krijg ik een ongeluk
– Om naar het ziekenhuis te gaan
– Dat mijn muziek me wordt afgenomen
– Om iets scherps in mijn ogen te krijgen
– Om geen gitaar meer te kunnen spelen
– Dat ik vermoord word
– Om nooit gelukkig te zijn

De dagen hierna heb ik vaak met de kindertelefoon en ook met mijn moeder gebeld. Uiteindelijk heeft de Kindertelefoon me doorverwezen naar een crisis-opvang.

H* = mijn vader (transseksueel)

