Wanneer begon je met muziek maken?
Vroeger werden bij ons thuis vaak platen van bijv. Buddy Holly en Timi Yuro gedraaid. Mijn vader kon op de gitaar een paar liedjes van Buddy spelen; dat wilde ik ook kunnen! Op mijn 9e kreeg ik mijn eigen gitaar en ik begon eigenlijk ook meteen met eigen liedjes schrijven, eerst in het Nederlands maar al heel snel ook in het Engels. Zingen heb ik altijd al gedaan…ik herinner me nog dat ik ook altijd in de auto zat te zingen en dat mijn broer dan vroeg of ik alsjeblieft wilde ophouden, hihi…  The Beatles waren wat betreft harmonieën en zang een groot voorbeeld voor me en de plaat ‘Rumours’ van Fleetwood Mac heb ik ook grijs gedraaid.

1987 - Elly 11 (0)

Kijk je wel eens naar een beeldbuis?
Yep, op tv kijk ik soms naar ‘Taarten van Abel’. Ik volg trouwens nooit het nieuws maar check wel af en toe de buienradar, haha! Als kind keek ik graag naar The Muppet Show en de serie ‘The girl from tomorrow’ vond ik echt heel spannend om te zien, ik had toen een zwak voor die bad guy Silverthorn. ‘K heb een paar favoriete films die ik graag zie, bijvoorbeeld The Dark Crystal, Where the Wild things are, Great balls of Fire, Walk the Line en Amadeus.

Lees je wel eens een boek?
Boeken lees ik heel traag! Wel lees ik elke dag heel trouw het beautyblog LiveLifeGorgeous, dat is ook wel het vermelden waard toch? Maarre ja, ook wel boeken hoor… ‘The Joy of Less’ vond ik een leuk en praktisch boekje, een aanrader als je huis volstaat met spullen en je wilt een beetje minderen… ‘Kafka on the Shore’ van Haruki Murakami heeft me erg geboeid net als ‘The Handsmaid’s Tale’ en ‘1984’. Oh en ik heb nog twee boekentips voor  vrouwen en meiden in het bijzonder! De eerste is het boekje ‘He’s just not that into you’, er is ook een film van maar het boekje heeft veel handige tips. En een heerlijk, voor mij herkenbaar, boek vind ik ‘How to be a woman’van Caitlin Moran. Ik raad je wel aan om hem in het Engels te lezen en niet de vertaalde versie. In het Engels is hij grappiger. Ik lees zelf trouwens ook alleen maar Engelstalige boeken.

Naar welke muziek luister je de laatste tijd?
Boven aan mijn lijstje staat momenteel toch echt Spinvis. De nieuwe plaat ‘Tot ziens Justine’ is erg fijn om naar te luisteren; melancholische prachtige muziek. Iain Matthews laatste CD – In the Now!  Een absoluut eeuwig favoriet liedje van me is, hou je vast, The Muppets met – Ma Nah Mah Nah, daar word ik helemaal blij van. In de auto luister ik graag naar Little Dragon en The Knife. En ik luister graag naar sprookjes/hoorspelen. In de afgelopen jaren zijn er ook nieuwe hoorspelen gemaakt van de verhalen van Maarten Toonder, Olie B. Bommel echt de moeite om te checken!

Nog naar concerten geweest?
Yep, ‘k ben recent naar Bowerbirds geweest in Trix in Antwerpen. Het is maar zelden dat ik een live optreden beter vind dan de CD maar Bowerbirds zijn live zo strak met prachtige harmonieën en vibe, poeh dat was magisch. Ben verder nog naar Spinvis geweest, naar Amatorski, Randy Newman en ook Paul McCartney in de Ahoy… ook om nooit te vergeten.

