Zal ik 's eerlijk zijn 
 Nog eerlijker dan eerder 
 Open gaat het gordijn 
 En hier ben ik dan 
 
 Ik ben zoveel bakken ijs en bapao broodjes verder 
 Ik heb zoveel loempia's en negerzoenen opgeschrokt 
 Zoveel pogingen het allemaal te laten 
 Maar ik heb toch weer toegegeven 
 Mijn emoties geblokt 
 
 Met pijn in m'n maag voel ik geen pijn in m'n hart 
 Eten vult de leegte voor heel even 
 Misselijkheid leidt me eventjes af van wat ik voelde 
 Wat ik voelde 
 
 Zal ik 's echt eerlijk zijn 
 Nog eerlijker dan eerder 
 Ik zat vanavond op m'n knieën in de WC 
 Maar ik durfde niet 
 
 Ik had zo'n drukkend, zwaar en naar gevoel in m'n buik 
 Zo'n gedachte van hoe kon ik weer zo stom zijn 
 Zo'n verlangen om mezelf weer leeg te maken 
 Ik ben voor de zoveelste keer aan het eind van mijn latijn 
 
 Met pijn in m'n maag voel ik geen pijn in m'n hart 
 Eten vult de leegte voor heel even 
 Misselijkheid leidt me eventjes af van wat ik voelde 
 Wat ik voelde 
 
 Zal ik 's echt eerlijk zijn 
 Ik zou zo graag een beetje slank zijn 
 Maar dan wel met goede billen en een mooie borstpartij 
 En dat eten niet zo'n hoofdrol meer zou spelen 
 Dat ik kon leven zonder heel de tijd met eten bezig te zijn 
 
 Met pijn in m'n maag voel ik geen pijn in m'n hart 
 Eten vult de leegte voor heel even 
 Misselijkheid leidt me eventjes af van wat ik voelde 
 Wat ik voelde 

 BY ELLY KELLNER 29-10-2014
