Elly Kellner ERS blog deel 2

Emotie Regulatie Stoornis (ERS) Deel 2

Elly Kellner is een 39-jarige singer-songwriter die 10 jaar geleden de diagnose Emotie Regulatie Stoornis (ERS) kreeg. Nadat zij via social media Mentaal Beter benaderde over haar lied ‘Buikpijn’, heeft zij drie gastblogs geschreven waarin zij haar persoonlijke verhaal deelt om anderen die met Emotie Regulatie Stoornis te maken hebben een hart onder de riem te steken.

Deel 2: Niets is ook wel lekker

“Ik mag zinken en ik mag zweven. Ik mag leven…ik mag leven.”

Ruimte durven innemen en echt jezelf zijn, zijn twee dingen die voor mij niet vanzelfsprekend zijn. In mijn opvoeding kreeg ik het gevoel niet geaccepteerd te worden voor wie ik was. Ik heb me moeten aanpassen naar de wensen van een ander. Zo leerde ik keihard voor mezelf te zijn en mezelf en mijn wensen te negeren. Zwevend tussen wat een ander van mij verwacht en wat ik zelf zou willen, was het erg moeilijk om nog te snappen wie ik was. Wie ben ik, hoe sta ik in het leven, wil ik eigenlijk wel leven en zo ja, wat moet ik dan met dit leven? Nog steeds probeer ik een weg te vinden met in mijn ene hand al mijn creatieve en muzikale talenten, positiviteit, doorzettingsvermogen en in de andere hand mijn Emotie Regulatie Stoornis, mijn verleden en chronische pijn.

Vallen en opstaan

Ik kan heel veel, maar ik kan niet alles aan. Dat was voor mij een harde waarheid om te accepteren. Het zoeken naar wat ik in dit leven wel of niet kan doen, gaat gepaard met vallen en opstaan en ook dat kan ik maar beter omarmen. Ik geef mezelf de ruimte om te falen en heel soms geef ik mezelf de ruimte om succes te hebben. Dat laatste lijkt dan soms nog enger dan falen, want wat als het lukt? Hoe ga ik het dan volhouden?

We mogen allemaal onszelf zijn

Ik voel de vrijheid om echt mezelf te zijn, een echte verademing. Mensen om me heen accepteren me nu voor wie ik ben met al mijn gevoeligheden, met mijn grote tranen van verdriet én blijdschap. Ik mag er zijn als dingen me lukken, maar ook als alles mislukt en ik bijvoorbeeld ziek ben. Ik heb, net als iedereen, het recht om zowel sterk als zwak te zijn, en dan nog steeds geliefd te worden. Ik mag leven. Ik heb dat recht. Ik snap het eindelijk. En weet je… jij mag ook leven! Ook jij mag jezelf laten zien aan de wereld, hoe je je ook voelt. Je hoeft niets speciaals te doen om speciaal te zijn.

Lied: ‘Niets is ook wel lekker’

Wil je meer weten over Elly? Bezoek dan haar website www.ellykellner.com

Foto: Elly Kellner – © Wies van Luijtelaar

